klachtenafhandeling Reaal

Bank

logo reaal
Ik ben zo ‘trots’ op de beide banken waar u en ik eigenaar van zijn, dat ik een bijzondere ervaring met u wil delen.
Sinds een paar jaar kennen we het keurmerk “Klantgericht verzekeren”. Ook Reaal Verzekeringen heeft dit keurmerk.
En zo raak ik in contact met iemand die maanden en maanden had gewacht op een uitkering van een lijfrentepolis van €. 2.000,-. Geen groot bedrag, maar wel zíjn geld.
Na herhaaldelijk bellen had Reaal uiteindelijk het bedrag, veel te laat, uitbetaald.
Terecht dat de klant gepikeerd was over deze afwikkeling. Hierop heb ik namens mijn klant een klacht ingediend bij Reaal: €. 10,- voor het bellen, €. 20,- renteverlies en €. 90,- voor het werk dat ik ervan had.
Als je dan een klacht digitaal indient, ontvang je direct een bericht terug:”90% van de klachten wordt binnen 2 dagen afgewikkeld”.
Mooi, dacht ik. Dat schiet op.
En ja wel, binnen 2 dagen had mijn klant €. 10,- op zijn rekening gestort gekregen!
Foutje dus. Daarom heb ik opnieuw een klacht ingediend. En ja wel, binnen 2 dagen is er €. 20,- op de rekening van de klant gestort.
En u raadt het al, ik heb voor de derde keer een klacht ingediend. En wat denkt u? Binnen 2 dagen is er €. 90,- overgemaakt aan de klant!
En daarna heeft er nog een mevrouw gebeld van Reaal om te vertellen, dat deze afwikkeling toch niet de bedoeling was. Het had eigenlijk in één keer afgewikkeld moeten zijn.
Als je je als grootbank zo kleinzielig gaat gedragen, dan moet je niet zeuren, als klanten dit naar je terug gaan doen.
Ik zit te overwegen of ik voor een vierde keer een klacht zal indienen………

«

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *